torsdag, januar 15, 2009
Framskritt
I dag tidleg saag eg ein ung gut som oevde seg paa rullebrett i parken nedom husvaeret mitt. Det gjorde meg glad. Det fortalde meg at turkmenske unggutar er heilt normale, trass dei svarte dressane og dei broderte hovudkalottane dei gaar med til vanleg.
onsdag, januar 14, 2009
Hallo?
I dag fekk eg telefonrekning for desember, 1342 manat. Det er litt mindre enn 70 øre. No var eg sjølvsagt ikkje i Turkmenistan heile desember, men eg klagar likevel ikkje over kostnadsnivaaet.
onsdag, januar 07, 2009
Godt Nytt Aar
I Turkmenistan, der Islam er den stoerste religionen, er det aarsskiftet som utloyser den store feiringa. Daa eg kom attende til kontoret etter to veker juleferie i Noreg, venta eit hav med nyttaarshelsingar; det meste kort og kalenderar. Men og nokre godsaker som georgisk vin, og dadler fraa U.A.E: Nam,nam!

Dette maa vel seiast aa vera det gjevaste nyttaarskortet, med personleg helsing fraa sjoelvaste presidenten:

Gaaver fekk me og fraa regjeringa, m.a. denne juletrioen, som eg ikkje opplever som saerleg muslimsk. Mangfaldet lever i Turkmenistan, iallefall naar det gjeld dei ytre symbola.

Juletreet paa Huse er no likevel finare, tykkjer eg. For fyrste gong paa lange tider hadde me ikkje brakje (ikkje lett aa faa tak i naar saambuaren reiser til Ghana midt i julefoerebuingane) - men maatte ty til edelgran.
Godt Nytt Aar til alle!

Dette maa vel seiast aa vera det gjevaste nyttaarskortet, med personleg helsing fraa sjoelvaste presidenten:

Gaaver fekk me og fraa regjeringa, m.a. denne juletrioen, som eg ikkje opplever som saerleg muslimsk. Mangfaldet lever i Turkmenistan, iallefall naar det gjeld dei ytre symbola.

Juletreet paa Huse er no likevel finare, tykkjer eg. For fyrste gong paa lange tider hadde me ikkje brakje (ikkje lett aa faa tak i naar saambuaren reiser til Ghana midt i julefoerebuingane) - men maatte ty til edelgran.
Godt Nytt Aar til alle!
onsdag, desember 17, 2008
Fiskebilen i Ashgabat
Paa veg heim fraa nabobyen Mary siste veke, saag me dette originale skiltet langs vegen. Ikjkje vanskeleg aa forstaa kva desse folka selde.

Gamlemor som selde fisken var stor, fargerik og toeff. Eg skulle ynskje eg hadde klart aa ta eit naerbilete av henne.
Karet der fiskane symde var den rustnaste og eldste tankbilen eg nokosinne har sett. Det var rart at fiskane overlevde, men dei var tydelegvis hardfoere for tre av fiskane lever enno og sym rundt i ein vassbalje i hagen til sjaafoeren vaar.
Fiskane var karper (crap paa engelsk!) og var ikkje spesielt velsmakande. Men naar ein ikkje kan taa torsk maa ein ta det ein faar!

Gamlemor som selde fisken var stor, fargerik og toeff. Eg skulle ynskje eg hadde klart aa ta eit naerbilete av henne.
Karet der fiskane symde var den rustnaste og eldste tankbilen eg nokosinne har sett. Det var rart at fiskane overlevde, men dei var tydelegvis hardfoere for tre av fiskane lever enno og sym rundt i ein vassbalje i hagen til sjaafoeren vaar.
Fiskane var karper (crap paa engelsk!) og var ikkje spesielt velsmakande. Men naar ein ikkje kan taa torsk maa ein ta det ein faar!
tirsdag, desember 09, 2008
Internasjonal standard for nasjonalsongar
Lokale media melder at presidenten har godkjent eit framlegg om å endra nasjonalsongen. Bakgrunnen for framlegget er 'numerous requests of citizens' og 'the need to align the anthem with universally recognized international standards'.
No har eg aldri hoyrt at det fins internasjonale reglar for korleis ein nasjonalsong skal skrivast. I tilfelle slikt finst, vil eg tru den franske Marseillaisen ville ha vorte forboden, blodig som han er og sikkert ikkje i samsvar med menneskerettserklæringa. Og kva med 'Ja, vi elsker'?
BBC slepp katten ut av sekken i morgonsendingane sine: songen skal endrast gjennom at alle tilvisingar til gamlepresidenten skal fjernast. Det skal bli spennande å sjå om andre vert skrivne inn i staden.
Elles kviskrar vonde tunger at det hadde vore betre om folk hadde halde seg for augo eller øyro når songen vert framført, i staden for å leggja høgrehanda over hjarta, slik alle gjer no.
No har eg aldri hoyrt at det fins internasjonale reglar for korleis ein nasjonalsong skal skrivast. I tilfelle slikt finst, vil eg tru den franske Marseillaisen ville ha vorte forboden, blodig som han er og sikkert ikkje i samsvar med menneskerettserklæringa. Og kva med 'Ja, vi elsker'?
BBC slepp katten ut av sekken i morgonsendingane sine: songen skal endrast gjennom at alle tilvisingar til gamlepresidenten skal fjernast. Det skal bli spennande å sjå om andre vert skrivne inn i staden.
Elles kviskrar vonde tunger at det hadde vore betre om folk hadde halde seg for augo eller øyro når songen vert framført, i staden for å leggja høgrehanda over hjarta, slik alle gjer no.