mandag, desember 17, 2007

Til Arild

Dette er ruinane av Norwegian Church Aid (NCA) sitt sjukehus (sjukestove?) i Hileu, Torit. Murane etter sjukehuset er dei einaste som staar att, det meste elles er jamna med jorda.

Hileu, som var hovudkvarteret til NCA i Aust Ekvatoria, vart fullstending oydelagt i 1988-89, som foelgje av kampane mellom SPLA og Khartoum-styrkane. Eg forstaar det slik at NCA forlot omraadet 1-2 aar tidlegare paa grunn av krigshandlingane.

Folk i landsbyen flykta opp i fjella, mange ogsaa til Uganda. No kjem dei tilbake, og gjenoppbygginga har starta. The Diocese of Torit er framleis i landsbyen (er det rett at dei delte 'compound' med NCA?), og har byrja aa byggja opp att skulen. Me (UNHCR) byggjer eit nytt helsesenter som skal staa ferdig i januar 2008.

Elles har eg blitt fortalt at regjeringa har 'sett av' Hileu for NCA og vonar at dei kjem tilbake til landsbyen for aa halda fram med arbeidet sitt der.

Opplysningane har eg fraa ein av kollegaene mine som sjoelv er fraa ein landsby i naerleiken og som har god kunnskap om omraadet. Han har og teke biletet som er fraa eit besoek for aa sjekka framdrifta av helsesenteret. Kanskje reiser eg til Hileu i januar for aa sjaa dette 'norske' omraadet i Soer Sudan med mine eigne auger.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Brita,
Tusen takk for informasjonen om Hileu. Tror NCA var alene på selve Hileu, men de hadde også et område nærmere Torit. Kanskje dette ble benyttet sammen. Synd det meste er borte nå, men fint at NCA muligens får starte opp igjen på plassen. Hvordan er det med miner i området nå som folk begynner å komme tilbake ? Flott hvis du tar masse bilder av Hileu/Torit om du drar dit. Send dem i så fall gjerne på mail til meg, så kan jeg også få lagt de ut på Facebook gruppen "Vi som bodde i Sør-Sudan" også.

Arild

Anonym sa...

Spennende blogg, skal følge denne nøye og venter i spenning på nytt fra Torit, Keyala, Parajok, Palotaka, Lafon mm. Alt av interesse. Hvordan er det med miner på og langs veiene? Vi kørte i sin tid på slettene rundt Lafon og gikk i Imatong Montains uten tanke på miner, den tid er kanskje forbi...?

Hilsen Ruud, og Arild, jobbet ikke du der samtidig som min far Håkon?

:-) Eystein

brita sa...

Vi reiser ofte til Lafon med flyktningar, men maa framleis ha vaepna eskorte for aa reisa dit, pga av restane av militsia som held til i omraadet nord og vest for Lafon. Vegen til byen er minerydda men det er framleis mykje sprengstoff lagra i berghola under fjellet (der folk seier Bin Laden heldt til). Elles er det smatt med utvikling og storflaum i haust gjorde det noedvendig aa bruka flydrop for aa faa inn mat. Paa moete i Torit sist veke der me diksuterte fordeling av donormidlar til Aust Ekvatoria fekk NCA pengar til aa byggja nytt helsesenter i Lafon. Saa smaatt om senn gaar ting seg til...

Arild, skal proeva aa ta nokre bilde naar eg reiser til Torit neste gong.